Assesmentverslag
= Conclusie, kruip in de rol van de examinator (vb. ik heb x behaald omdat...)
Leg er formele feedback bewijsmateriaal 'doorwerking' naast (bijlage 3 in handleiding)
Zie p. 21 HB
1. Verantwoording en onderbouwing van keuzes die je hebt gemaakt
2. Een reflectie over hoe jij zelf sturing hebt gegeven aan jouw ontwikkeling tot master EN, reflectie over hoe je bent omgegaan met feedback (zie ppt feedback LT04)
Onderzoekende houding
Je laat een onderzoekende houding op masterniveau zien door kritische reflectie op je eigen handelen en je professionele ontwikkeling. Je laat zien dat je werkt vanuit een visie op onderwijs. Je bent gericht op diepgaand begrip van je eigen praktijk en je analyseert de complexiteit van vraagstukken die zich voordoen. Daarnaast voer je reflectieve dialogen met collega's binnen en buiten je werkcontext en je staat hierbij open voor verschillende perspectieven.
Deelaspecten van een onderzoekende houding:
- De student reflecteert kritisch op het eigen handelen en de eigen ontwikkeling vanuit een visie op goed onderwijs,
- De student is gericht op diepgaand begrip van de eigen praktijk en analyseert de complexiteit van vraagstukken.
- De student voert reflectieve dialogen met collega's over de kwaliteit van het onderwijs en staat hierbij open voor meerdere perspectieven.
Onderzoek benutten
Je laat het benutten van onderzoek van anderen op masterniveau zien doordat je praktijkvragen uit je eigen context kunt vertalen naar kennisvragen. Hierbij kun je passende literatuur vanuit verschillende perspectieven vinden. Je neemt initiatieven voor inhoudelijke uitwisseling met collega's en andere experts en je ontwikkelt en versterkt daarmee je professionele netwerk. Je kunt een logische én bruikbare synthese van beschikbare kennis maken met een vertaalslag naar je praktijkvraagstuk.
Deelaspecten onderzoek van anderen benutten:
- De student kan een praktijkvraag vertalen in een kennisvraag en daar passende literatuur vanuit verschillende perspectieven bij vinden.
- De student neemt initiatieven voor inhoudelijke uitwisseling met collega's en andere experts en ontwikkelt en versterkt daarmee haar/zijn netwerk.
- De student komt tot een logische én bruikbare synthese van beschikbare kennis en maakt de vertaalslag naar het eigen vraagstuk.
Onderzoek doen
Het masterniveau in het doen van onderzoek laat je zien doordat je onderzoeksmatig (cyclisch en systematisch) aan onderwijsverbetering en innovatie in de eigen praktijk werkt. Je bent in staat om de wijze van verzameling en analyse van gegevens af te stemmen op de doelen en de context. Hierbij houd je zorgvuldig rekening met ethische aspecten. Je kunt de onderzoeksresultaten vertalen naar onderbouwde oplossingen en interventies die bruikbaar zijn en gedragen worden door collega's.
Deelaspecten bij het doen van onderzoek:
- De student werkt onderzoeksmatig (cyclisch en systematisch) aan onderwijsverbetering en innovatie in de eigen praktijk,
- De student is in staat om de wijze van verzameling van gegevens en analyse af te stemmen op de doelen en de context en kan daarbij omgaan met ethische dilemma's,
- De student kan komen tot gedragen en bruikbare oplossingen en interventies, die zijn onderbouwd op basis van literatuur en gegevens.
max. 3500 woorden